Könyvtári foglalkozások iskolásoknak
Mesés könyvtárbemutató
1-3. osztály
45 vagy 60 perc
Papírszínházi mese, barangolás, mesekirakó.
Mesés könyvtári barangolás
1-3. osztály
45 vagy 60 perc
Az egész könyvtár megismerése: gyermekkönyvtár, felnőtt részleg, raktárak, szerzeményezés, kötészet, pince.
Papírszínházi mese
1-3. osztály
45 vagy 60 perc
Papírszínházi mese, ehhez kapcsolódóan játékok, játékos feladatok
Paripán csodaszép pejkó
1-3. osztály
45 vagy 60 perc
Március 15-i foglalkozás kicsiknek játékos formában.
KerekEgyEsztendő
1-3. osztály
45 vagy 60 perc
Évszakokhoz kapcsolódó foglalkozás.
Mesés kézműveskedés
1-4. osztály
45 vagy 60 perc
Meséhez kapcsolódó kézműveskedés.
Ünnepi kézműveskedés
1-4. osztály
45 vagy 60 perc
Ünnepekhez kapcsolódó kézműveskedés.
Farsangi, anyák napi, húsvéti, gyereknapi, Mikulás, adventi, karácsonyi.
Mackóheti foglalkozások
1-5. osztály
45 vagy 60 perc
Macis vers, mese, játékos feladatok, nagyoknak Kahoot.
Digitális könyvtári játék
3-8. osztály
45 vagy 60 perc
Rendhagyó interaktív könyvtárbemutató, melynek során a következő eszközöket használjuk: online katalógus, tablet, QR-kód, könyvek, keresztrejtvény. Játékos csoportalkotás, QR-kódos könyvkeresés, keresztrejtvény kitöltése. Az oktatóteremben megismerkedünk a könyvtár katalógusával, a gyermekkönyvtárban könyvkeresés, QR-kódok beolvasása, feladatok megoldása. Az a csapat győz, amelyik a leghamarabb tölti ki a keresztrejtvényt. A mesés könyvtárbemutatóra épülő foglalkozás.
Kérhető hagyományos könyvtárbemutató foglalkozás is, könyvkereső játékkal, online katalógus használatának bemutatásával.
Könyvtári barangolás
3-8. osztály
45 vagy 60 perc
Az egész könyvtár megismerése: gyermekkönyvtár, felnőtt részleg, raktárak, szerzeményezés, kötészet, pince. Bátorságpróba. Kahoot. A mesés könyvtári barangolásra épülő foglalkozás.
Rejtélyek könyvtára (interaktív detektívjáték)
5-8. osztály
90 perc
Egy rejtélyes könyvtári bűneset felderítése a feladat, a diákok a nyomozók, akik csapatokban dolgoznak. Egy bűntény kell megoldani, az a csapat győz, aki a legprecízebb, legpontosabb megoldást adja. Szabadulószoba jellegű játék. Időtartam 1,5 óra, maga a detektívjáték 1 óra, fél óra a bevezetés, bűntett, helyszínek, szabályok ismertetése és a megoldás (ki volt az elkövető, mi történt) megbeszélése.
Melyik roxforti házba kerülnél?
3-8. osztály
45 vagy 60 perc
Harry Potteres házválasztó foglalkozás. Teszt kitöltése, ez alapján csoportalkotás. Az egyes csapatok a qr-kódok, könyvek segítségével kitöltenek egy játékos feladatlapot. A roxforti házak megbeszélése. Házválasztó ceremónia a Teszleg Süveg segítségével. Kahoot tesztek. (Harry Potteres házak, varázsigék)
A foglalkozás központi eleme az egymás iránti elfogadás, együttműködés.
Görög mitológia
3-8. osztály
45 vagy 60 perc
Játékos csoportalkotás, Te melyik görög isten házába kerülnél teszt kitöltése, QR-kódos könyvkeresés, keresztrejtvény kitöltése. Kahoot.
Vetélkedők (Húsvéti vetélkedő, Induljon a nyár!)
3-8. osztály
60 perc
Ünnepekhez kapcsolódóan (pl. Húsvéthoz) és nyári témakörben.
Jó hangulatú csapatverseny, játékos, ügyességi, mozgásos feladatok. Különböző könyvtári helyszínek (gyermekkönyvtár, olvasóterem, oktatóterem: puzzle az interaktív táblán, Kahoot).
Ki, mit tud?
4-8. osztály
45 vagy 60 perc
Kahootos tesztek, puzzle az interaktív táblán.
Halloweeni játék
3-5. osztály
45 vagy 60 perc
Learningappsos játékok tableteken.
Játék a könyvtárban!
Társasjátékozás /Harry Potter: Roxforti csata, Tokaido, Takenoko, Labirintus/
3-8. osztály
60 vagy 90 perc
Induljon a játék! Különböző társasjátékok kipróbálása csapatokban, a játékmesterek a gyermekkönyvtárosok.
KULCS AZ OLVASÁSHOZ programsorozat
1-8. osztály
Olvasási verseny, ajándék könyvek, közel 100 feladatlap, író-olvasó találkozók, értékes nyeremények.